2 Nisan 2009 Perşembe

Erotik Simya



Korku severleredir bu gönderim.

Özellikle de Bela Lugosi sevenler bilmem okurlar mı bu satırları fakat ben korku temasını notalarda olsun, ekranda olsun her zaman çok sevmişimdir.

Belki de o yüzdendir gotiğe olan ilgim. Karanlık, tekin olmayan ruh halleri, kaçık kişilik bozuklukları ve delirium gibi durumlara sebebiyet veren bir iç dünyası var gotiğin.

Özellikle de Moonspell! İlk dönemlerinde birçok grubun başvurduğu yönteme başvurarak death metalde bir arayışları olur. Tabi ki gotikle mezelenmiş bir death'ten bahsediyorum. Şu anda dinleyenin kulağına ilk demo sound ve tarzı oldukça ilkel gelebilir. Bu noktada da Moonspell kalitesini kendisini devamlı geliştirerek gösterdi zaten. Elektronik'ten de yararlandılar, slow aşk dolu şarkılar da yaptılar ve kendilerini tekrarlar bir monotonlukta bırakmadılar hiçbir zaman.



http://www.youtube.com/watch?v=QPoQXVz3whc

Özellikle Sin/Pecado albümü bence bir devrim niteliğinde. Konsept bütünlüğü bir kenara müzikal altyapı değiştirilip klavyeli çalgılara ağırlık verilip elektroniğin nimetlerinden de dediğim gibi çok güzel faydalanılmış. Bu albümde korku öğeleri ve rahatsız temalara ilaveten bir de şehvet ve derin bir sevda unsurunu eklemişler (arabesk gibi biraz ama öyle yani).

Eurotica'yı ilk duyduğumda bu benim hitim demiştim. Mute konusunda o kadar kati olamadım ilk başlarda. Fakat zamanla müptelası oldum. Son zamanlarda Sin/Pecado'yla uyanıyorum.

yutüpte her iki parçayı da tek bir videoda hoş resimlerle bezeyip koymuşlar. Zaten bu iki parçanın ayrı ayrı dinletilmesi de o bahsettiğim albüm bütülüğünü bozar atardı. favit'te oku

3 yorum:

Adsız dedi ki...

hmmmm... :)

Besimi dedi ki...

anlamadım ki, beğendin mi, bu da ne böyle mi dedin?!?

ESTHER dedi ki...

ben çok sevdim bunu... teşekkürler paylaştığın için? korku öğesi taşıyan her türlü görsel ve yazılı nesneyi (!) seviyorum huleyn :D