30 Mart 2009 Pazartesi

Mim Bulutu

Esther mimlemiş bu sefer. Mim konusu hayatta öğrendiklerim. Ya da hayatın bana öğrettikleri...

Ne öğrenebilir ki insan hayattan; karşılaşılan zorlukların nasıl olumlu şekilde kendi lehine çevrilmesi ve böyle yoluna devam etmen gerektiğidir herhalde.

Çocukluk yaşlarında (9 yaşına kadar), evde konuştuğumuz ana dilimizden başka bir de Bulgarca öğrenmem gerektiğini gördüm. Türk olduğumu ve bununla da gurur duymam gerektiğini öğrenmem çok uzun sürmedi :) 9 yaşında, aniden Türkiye'ye gidiyoruz dedi annem babam. Sevinmiştim, eğlenceliydi. İstanbul'da yeni tanıştığım kuzenlerim herhangi bir futbol takımını tutmam gerektiğini öğretti bana. Önce Galatasaraylı oldum, sonra Fenerbahçeli. Beşiktaş'ın çok daha düzeyli bir yeri olduğunu anladığımdan beridir de Beşiktaşlıyım evelallah :D

Annem ve babamın yoğun işlerinden dolayı ablamla yaşamayı öğrendim, bir de ablayla kavga etmeyi. Kavgalar da zevkliydi, ta ki kolum kesilene ve hiçbir zaman unutulmayacak bir iz kalana kadar. Aynı dönemde ailemin çektiği maddi sıkıntılardan dolayı da kendimi maddi yönden frenlemeyi ve herşeyi istememeyi öğrendim.

11-12 yaşlarında Pink Floyd, Metallica, Bon Jovi, Deep Purple gibi grupların parçalarından oluşan bir kaset geçti elime (hacılamışımdır belki de biyerden, hatırlamıyorum). O günden sonra müziği algılama şeklim çok değişti. Ortaokulda metal müziği öğrenince de tamam dedim, ben buyum. Aynı ortaokul yıllarında tiyatro nedir, nasıl oynanır, nasıl oynanması gerekir ve nasıl sıçılır bunu bir güzel gördüm.

Seçtiğim lisenin ne kadar gereksiz olduğunu öğrendim lise 1'de. Zaten 1 yıl dayandım en fazla, bizimkilere alın beni burdan dedim. Sağ-sol tartışmalarına gelemem, kaldı ki tartışılacaksa da bu okul değil üniversitedir. Ya da ne bileyim, herkes önce bir tartışmasını öğrensin, sonra birşeyler zikretmeye kalkışsınlar.

Lise 2'de psikoloji, felsefe ve sosyoloji'de inanılmaz bir öğrenci olduğumu anladım. Fakat sadece öğrencilikte kaldı. Aynı şekilde geometri dersinde olduğu gibi. Hep sevdim kendilerini ama aramızda bir soğukluk oldu hep, nedense. Üniversiteye kapağı atamayacağımı anlamam da ne tesadüfse lise yıllarına denk gelir.

Bundan sonrasında, Moskova'da yaşamayı, gezmeyi ve sağlam şekilde korunmam gerektiğini öğrendim (okurun bunu her türlü manaya çekme hakkı saklıdır). Gece hayatından okula zaman ayıramayacağımı öğrendim. Rusçayı da çok hızlı ve seri bir şekilde konuşup yazabileceğimi öğrendim bu arada. Fakat, Moskova'da okumak istediğim okulun fiyatının $5K olduğunu duyunca ailem bunun altından kalkamayacağını uygun bir dille bildiriverdi bana. Daha sonra ise Bulgaristan'da okumanın daha da pahalı olabileceğini öğrendim.

İstanbul-Blagoevgrad arası arabayla çok çabuk alınabiliyormuş onu gördüm. Bulgarların anlatıldığı kadar da banal insanlar olmadığını, aralarında çok yakın dostluklar kurabileceğimiz Bulgarlar olduğunu öğrendim. Aynı üniversite yıllarında aldatılmanın derin boşluğunu teşıdım bir süre. Amerika yolları taşlı, dönüşleri jetlag'liymiş onu gördüm. Aşçılık mesleğini öğrendim (line cook), para kazanmayı ve kıçı kırık İngilizce nasıl konuşulur onu öğrendim. Amerikanın bana göre olmadığını ama Cape Cod'u ayrı yere koymam gerektiğini öğrendim.

Bir çocuk sahibi olduğumu öğrenmeme ramak kalmıştı ki rahatlatıcı haber vakitli geldi (oysa ki Moskova'da korunmayı da öğrenmiştik) :D

Üniversite yıllarının sona ermesinin, 4 yıl boyunca birlikte yaşadığın, yediğin, içtiğin, kustuğun insanların sağa sola dağılmasının ne kadar acı verici olduğunu öğrendiğimde artık Sofya'yı tanımaya başlamıştım zaten. Yıllar içerisinde de Filibe'nin ne kadar eşsiz bir yer olduğunu öğrenmem kendi kendime Sofya'da ne işim var sorusunu doğrultmama sebep olmuştu.

Burada da Internet'i derinlemesine öğrenmeye başladım. Hala da bu "engin" bilginin peşindeyim.
Yakında bateri öğrenmeye başlarsam kimse şaşırmasın.

Bir de sLn ve A.Nur'un hayattan öğrendiklerini dinleyelim... :)

favit'te oku

12 yorum:

a. dedi ki...

Çok geniş bir konu yahu:D
Neyseki geniş zamanlar var, düşünüp taşınıp yazalım:) Hee bir de teşekkür edelim di mi ama?
Bu arada neden insanların 11-12 yaşlarında geçen o albümler benim bilmem kaç yaşımda geçti elime?Şanslı besimi:)

Besimi dedi ki...

güzel bi yazı ortaya çıkar senden, adım gibi eminim :))
albümler konusunda bence benim yaşımın da etkisi var. 30'una dayadım merdiveni bekliyorum a.nur :)

a. dedi ki...

Yazdım ya güzel midir çirkin midir bilemeyeceğim. Şimdi bu tamamen hayatın bana öğrettiği şeylere bağlı:D

Selin dedi ki...

Şu haftayı sağ-salim atlatabilirsem ilk işim bekleyen mimleri cevaplamak olacak :)) Yazmış olmak için yazmayayım di mi :) Geniş bir zamanda, sakin bir kafayla...

Besimi dedi ki...

@a.nur, çok güzel yazı olmuş. tebrikler.

@sLn, bu haftayı tatil ilan ettiğini sanıyorduk :) twitter'dan okudum :P heryerde peşindeyiz ;) vakit bulduğunda bekliyoruz mim cevabını.

5 Posta dedi ki...

Ne ilginç Besimi... O kadar zamandır paslaşıyoruz internette, insan parçaları ara ara oturtuyor kafasında. Resmi tamamladın şimdi.

Besimi dedi ki...

@Fenasi,
nasıl bir resim canlandırmıştın kafanda daha önce merak ettim :))
işte böyle mimler sayesinde kendimden fazlaca bahsetmeyen ben de kendimden birşeyler yazıyorum böylece...
daha paslaşıcaz Fenasi, bu daha başlangıç :)))

5 Posta dedi ki...

Yok resim az buçuk uydu da, diyeceğim başka...

Bu Rusya'nın veya eski Doğu bloğu'nun vahşiliği ve tehlikeleri bana biraz gözde büyütülüyor gibi geliyor.

İlk gitiğim vakitler Letonya ve Litvanya'ya çok kişiden uyarı aldım. ''Aman şunu yapma, aman böyle gözükme, aman vıdı vıdı''.

İnan ki Riga veya Vilnius geceleri Stockholm'dekinden güvenli.

Rusya'da ise gece saat 02 de falan otostop çektik taksi niyetine. Korunmanın lastikle olanı tabii ki mecburi de, böyle kavgaydı, dövüştü açıkcası herhangi bir Avrupa ülkesinden fazla değil... Bir kere özellikle gece kulüplerinin içinde süper güvenlik var. Müşteriyi rahatsız etmeden yapıyorlar. İti kopuğu anında bertaraf ediyor devasa adamlar...

Besimi dedi ki...

Moskova konusunda tamamen güvenli diyemem fakat pek bi yamuğunu da görmedim, gece alemini arşın arşın dolanmışımdır. tek kavga olayı bizim salak kıroların kız yüzünden tantana çıkarmalarıydı.
Ruslarda da Bulgarlarda da gece kulüpleri dediğin gibi üst seviye korumalı. içerde maraz çıkmasına izin verilmiyor. bişey olduğunda da iki taraf dışarı atılıp, ne halleri varsa görsünler şeklinde kimse ilişmiyor.
Burdan da ayrı bir konu çıkar sana Fenasi :)) underground gece hallerinin doğu bloku sıralaması/karşılaştırması türünde bişey olabilir ;)

Bodrum dedi ki...

efenim hazır konu açılmışken bende sana 1 nisan mim yaptım.

hocam hayal bemol bir ödev verdi ben tezimi verdim top sende!!!

tezin konusu: kalbinizi çalan eylemsel hareketler..aşk..

hadi bakeem:))

ESTHER dedi ki...

Çok teşekkür ederim cevapladığın için :) esther die de etiket şeyetmişsin pek bi sevindirik oldum ... tatlı mütevazı bir çocukluk bebeğim... ama şu baba olma şeysi de ne oluyor :)

Besimi dedi ki...

@esther,
bildiğin olağan gençlik halleri :))
belayı yapmaya ramak kalmıştı da meğersem herşey yolundaymış...:PP