23 Mart 2009 Pazartesi

Türkler orta Asia'dan mı gelmişlerdir?


Asia'nın Sofya'ya geleceğini sağa sola asılan posterlerden anlamıştım haftalar öncesinden. Fakat, Asia da neyin nesiydi veya kimin umrundaydı. Benim değildi, hala da pek sayılmaz. Ancak, kayda değer bulmadığımı da söyleyemem.

Dbugg'ın üstelemesiyle konsere gitmeye karar verdim. O kadar isteksizmişim ki, son ana kadar unutmuştum konseri :D sorumsuzluk da denebilir, unutkanlık da. Ama bence doğrudan Asia ile alakalı bir durumdu. Herneyse, Dbugg'la buluşulur, maşallah cümbür cemaat annesi babası da eski rockçılardan olduğundan onlar da orada bulunurlar. Aynı kadro daha önce de Mark Knopfler konserine beraberce gitmiştik.

Konser mekanımız, Bulgaristan'ın medarı iftiharı, NDK (Natsionalen Dvorets na Kulturata), yani Türkçe mealiyle, Ulusal Kültür Sarayı denen fuar, gösteri, konser, piyasa ve daha birçok şeyin mekanı.

Mekanla ilgili bir sıkıntı yok, hatta akustiği fena olmayan dev bir mekandır. Asia'ya önlerden yer kalmadığı için Dbugg sağolsun balkondan yer almış bize. Bu da ok. Fakat koltukları bir gördüm ki kıçımın oturası gelmedi 10 dakika kadar bir süre. Koltuklar rahat fakat 185 cm boyunda birinin bacaklarını sığdırabileceği mesafeyi mekanı yapanlar düşünememişler. Bulgarlar da kısa bir millet sayılmaz esasında ama git de anla işte. Neyse eciş bücüş oturduktan sonra baktık hafiften Asia hafiften teşrif ediyor sahneye doğru.

Heyecan yok bende, nötrüm. Vasat bir giriş ve 50'li yaşlarına gelmiş heyecanlı bir güruh... Ben mi çok önyargılıyım yoksa progresif rock'tan hiç anlamıyorum veyahut anlamak istemiyorum. Eskiden çok az da olsa Yes dinlemişliğim vardır. ELO da dinlerim arada bir fakat Asia'yı hiç dinlememiştim. 1, 2, 3 derken baktım parça aralarına sıkışan gayet kaliteli öğeler ortaya çıkıyor. Ben de ne yaptım, şarkıları kendimce böldüm, vokali duymazmış yaptım kendimi ve daha çok davullara odaklandım. Kaldı ki Asia'nın davulcusu on numara bir amca. Kendi kendime yazık dedim, böylesine vasat şarkılarla adamın yeteneğini çürütmüşler :)) Şaka bir yana, Asia'nın müzikalitesinde bir sorun yok, amcaların hepsi gerçekten çok iyi müzisyen. Ben davulları en fazla beğensem de klavyeden bas gitara kadar hepsi yerindeydi.



Ancak, Asia'yı adam akıllı oturup dinlemem için herhalde en 15 senenin daha geçmesi gerekecek.
Hafiften caza doğru kayabilirim ama hala hardcore, punk, ska gibi türlerde kafa salladığım gerçeğini gözardı edip rock ritimlerine ellerimi şaplatarak eşlik edemem. Çok lame geliyor bu bana.

Progresif rock da severim aslında ama herneyse işte. Benim için ortalamanın hafifçe altına kaçan bir konser deneyimiydi. Davul dinletisini saymazsak tabi :) Bu Wildest Dreams de fena olmayan parçalardan. Asia beğeneni varsa bu satırları okuyanlar arasında lütfen bana neyi nerede kaçırdığımı izah etsin.

Güzel bir hafta dileğiyle! favit'te oku

Hiç yorum yok: