2 Ekim 2008 Perşembe

Müzikal Rüya Blogu


Diary Of Dreams Sofya'da!

Bu konser haberini alır almaz hemen atladım tabi ki. 25 Ekim'de Sofya'da electro dark-wave'in Alman üstadlarından DOD'u görme fırsatım olacak.

İşin doğrusu, benim için pek birşey ifade etmeyen bir müzik alt türüydü dark-wave. Bir de üstüne üstlük elektro :) Tekno dinlemeyen, dinleyenlere de pek sıcak yaklaşmayan (maziden bahsediyorum tabi) biriyken bir gün ''Cholymelan'' albümünden aynı isimli şarkı çalındı kulağıma.

Cholymelan'daki melankoli dozajını anlatamam ancak dinleyin, ölçün, biçin değerlendirin derim.

Benim için albümle aynı ismi taşıyan parçayı dinlemem fikir edinmem ve de DOD konusunda heyecanlanmam için yeterli oldu. Heyecanımda beni haklı çıkardılar.

''Rüya'' günlüğünü biraz anlatalım. Çok üzerine düştüğüm bir grup değil esasında. Ancak canlı izlemeye değer bulduğum ve hakkında yazmayı gerekli gördüğümden bu fırsatı kullanacağım.

DOD için Adrian Hates'ten oluşan tek kişilik bir proje desek fazla yanılgıya düşmemiş oluruz. Albüm yapım aşamasında ve konserler haricinde müziğine dair herşeyi kendisi yapmaya çalışıyor.

DOD'un Türkiye'deki namının ne düzeyde olduğunu bilemiyorum ancak konser yer ve tarihlerine baktığımda aralarında İstanbul'u ya da Türkiye'nin herhangi bir şehrini göremedim. Ne geçmiş tarihli ne de gelecek - 'çok yakında' - gösterilerinde Türkiye adına bir bilgi yok.

Türkiye olmasa da Ekim 25'te Sofya'da canlı canlı görmeyi umut ediyorum Diary Of Dreams'i ve de tayfasını - ne de olsa konser organizasyonu, bunu da yalnız yapacak değil ya :)

Bu arada DOD'un bayan hayranları erkek hayranlarından fazla gibi bir izlenim edindim Myspace forumundan. Resimde çok tatlı/yakışıklı çıkmışsın tarzında yorumlara rastladım. Şaşırmamak gerek, Adrian abimiz oldukça yakışıklı, karizmatik, dark havalı ve kendisine bir sürü bayan mürit katabilecek potansiyele sahip zaten. Ya, bir erkeğin hemcinsi hakkında yorum yaparken fazla ileri gitmemişimdir umarım :-)

Bir de diskografi verelim de bu iş tamam olsun:

1. Cholymelan (1994)
2. End of Flowers (1996)
3. Bird Without Wings (1997)
4. Psychoma (1998)
5. Cholymelan Re-Release (1999)
6. Moments of Bloom (1999)
7. One of 18 Angels (2000)
8. O' Brother Sleep (2001)
9. Amok (2002)
10. Freak Perfume (2002)
11. Panik Manifesto (2002)
12. Dream Collector (2003)
13. Giftraum (2004)
14. Nigredo (2004)
15. Menschfeind (2005)
16. Alive (2005)
17. Nine in Numbers (2006)
18. The Plague (2007)
19. Nekrolog 43 (2007)

DOD, Sofya'ya Gorgon isimli müzik dükkanının düzenlediği ''Gorgon Fest'' için geliyor. Bilet fiyatları uygunmuş. Konserden önce 27, konser günü ise 30 leva (yaklaşık olarak YTL'yle aynı).

Bi görelim Alman melankolisi elektronik müzikle kaynaşınca canlı canlı nasıl oluyormuş.

Sonra yine gördüklerimi - umarım resimli olarak - paylaşmaca. favit'te oku

Hiç yorum yok: