19 Ocak 2009 Pazartesi

Intercultural Dissection



Nekropsi adını duymayanınız var mıdır merak ediyorum?

Vardır mutlaka, ki normaldir, ama ben yine de iddialı cümle kurmuş olmanın hazzına varmak istedim :)))

1998 yılında çıkan bu albüm (Mi Kubbesi) dinleyeni ilk etapta bilinmeyen köşe ve kıyılara itekleyen gizemiyle yıllarca daha dinlenebileceğinin sinyallerini vermişti.

18-19 arası yaşlarda hayata ve kendine dair birçok derinliğine inemiyor insan. Bunu başarabilen varsa ne ala ancak, benim durumumda pek de öyle değildi.

Mi Kubbesi'ni çok beğenmiştim. Benim için yeni bir müzikal soluk, keşfedilecek yeni bir deryaydı. Fakat, derinlemesine yapılan Nekropsi analizleri daha ilerleyen zamanlarda gelmeye başladı ve böylece artık bu blogumda da kendileri hakkında ahkam kesebiliyorum.

Batı ile doğu arasında köprü vazifesi görürler mi bilemem. Ancak, her iki kültürün de değerlerini iyi tanıdıklarını ve getiri-götürü denklemine hakim olduklarını rahatlıkla görebiliyorum Mi Kubbesi'nden.

Hindu parçasında olduğu gibi, gayet batılı bir melodiyle giriş yapılıp sonu nereye varacağı olmayan bir serüvene sürükleniyorsunuz. Onun öncesinde Çarşı adlı parçada ooldukça oryantal (şark) melodilere rastlarken, Derinlik'te deli dolu (hatta hayvani) başlayan deneysel bir heavy metal deneyimi yaşıyoruz.

Dervişlere rock/metali sevdirecek birisi varsa o da Nekropsi'dir. Yabancılara da Türk ve Anadolu ezgilerini mistik ve farklı yollarla tanıtacak gruptur kanımca.

Hayata sıkı sıkıya bağlı olduğunuzu hissederken, birdenbire sizi mistik alemlere götüren inişli çıkışlı vuruşlar ve duygu grafiği...

Eşsiz bas gitarlardan, davulların düzensiz harmonisi ve sürüyü ardına takıp uzaya götüren öncü gitarlarıyla Mi Kubbesi benzersiz bir başyapıt.3

Bir arkadaşımla karşılıklı Nekropsi dinletisi esnasında kendisinin yorumu şu oldu:

A - Bence Nekropsi'nin müziği uzayda dinletilmeli ve insanoğlundan (humanoid) sırf basit ve aptalca örneklerin çıkmadığını uzayda yaşayanlara kanıtlamalı.

Ben - Bazı parçaları kesinlikle

A - Dinlediğim kadarıyla hepsi...







Mi Kubbesi'nden Ateis'in düzgün ses kaydını bulabildim. favit'te oku

Hiç yorum yok: